شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۹:۱۲

در نشست توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت و گاز مطرح شد:
اولویت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز است

ایران دریلینگ: در نشست توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان حوزه نفت و گاز که با حضور مدیران ارشد این حوزه برگزار شد، بر گسترش نحوه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و اهمیت داخلی سازی محصولات حوزه نفت و گاز  تاکید شد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی پرسش و پاسخ برای شرکت‌های دانش بنیان، نشست توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نفت و گاز، توسط مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل این معاونت با حضور نمایندگان و مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری، شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، طرح آزادگان جنوبی، شرکت ملی گاز و مجتمع گازی پارس جنوبی برگزار شد. در این نشست تخصصی، ابتدا سخنرانان به معرفی طرح‌های فعال در زمینه نفت و گاز و پرداختند و با تاکید بر اهمیت نحوه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و داخلی سازی محصولات مورد نیاز، مهم‌ترین نیازهای این صنعت مطرح شد.

همچنین در بخشی دیگر از این نشست، انتقادات، ابهامات و پیشنهادهای شرکت‌های دانش بنیان در زمینه توسعه بازار و فروش محصولات خود در حوزه نفت و گازنظیر نواقص قانون مناقصات، عدم الزام استفاده پیمانکاران بزرگ از محصولات داخلی و دانش بنیان، چالش¬های پذیرش ضمانتنامه های صندوق‌های پژوهش و فناوری، عدم تدوین استانداردهای مناسب داخلی برای اثبات کیفیت محصولات و الزام دریاف استانداردهای خارجی با قیمت‌های بالا و ...  از سوی شرکت‌ها مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد. همچنین در این نشست حمایت‌های معاونت علمی و فناوری در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان نظیر ارائه مشاوره‌های رایگان تخصصی در زمینه بازاریابی و تحقیقات بازار و حضور در مناقصات، ارائه بیمه تضمین کیفیت و مسئولیت کالا برای پوشش ریسک استفاده از محصولات پرخطر دانش بنیان، همکاری با سازمان ملی استاندارد برای ارائه استانداردهای جدید محصولات دانش بنیان(COC  و COP)  به ویژه در مواردی که استانداردهای مورد نظر در کشور تدوین نشده است و ... معرفی شد.

بر اساس این گزارش؛ استفاده از سازوکارهای فن بازار ملی گاز برای برقراری ارتباط بین بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های دانش بنیان، آمادگی معاونت پژوهش شرکت مهندسی و توسعه نفت برای پذیرش طرح‌های مرتبط با حوزه‌های اولویت دار این شرکت، نحوه پذیرش ریسک استفاده و تست محصولات دانش بنیان در خطوط تولید و همچنین معرفی طرح‌های مورد نیاز پالایشگاه پنجم پارس جنوبی نظیر طرح‌های نوآورانه بهینه سازی مصرف انرژی و طرح‌های مرتبط با محیط زیست از جمله موضوعاتی بود که توسط سخنرانان این نشست مطرح شد. لازم به ذکر است شرکت‌هایی که امکان حضور در نشست را نداشتند به صورت زنده از محتوای نشست استفاده کردند و سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند از فیلم نشست که در کانال‌های دانش بنیان در فضای مجازی موجود است استفاده کنند.



  کد خبر : 2646
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :